Wednesday 18 April 2012

Bendera

Dalam kereta menuju ke majlis perkahwinan.
Terpandang bendera dari negara asing berkibar megah di sepanjang jalan.

Aku: Bendera negara mana tu aek? Canada kan?
Kak Su: Bukan. Canada satu warna je. German tu.
Su Jr.: Bukan lah ngah.. (tak ingat dia sebut bendera negara mana)
Aku: Bukan Canada ae? British kot?
Kak Su: British, UK
Aku: yer la kot.
Su jr: Amerika lah
Kak Su: Amerika sama macam bendera Malaysia.
Su Jr.: UK la tu.
Kak Su: German.
Aku: British.
Kak Su: Aish.. bikin panas nih..

Senyap-senyap Kak Su menaip sesuatu di handphone.
Kak Su memandang aku, tersengih yang aku boleh faham maksudnya. Yes, betul. Bendera UK.

Bendera yang diperbincangkan sebenarnya.


 Canada                              USA

                 
 
 German

Malaysia.

P/s: Berguna juga Handphone boleh google time gini. Dapat jawapan terus senyap. Hehehe..

No comments:

Post a Comment