Monday 3 December 2012

Istanbul Aku Datang


Istanbul Aku Datang merupakan sebuah filem arahan Bernard Chauly (Gol & Gincu). Dengar nama Bernard Chauly saja dah dapat bayangkan yang citer tu best. Setiap inci dalam citer tu memang aku suka. Dua kali aku layan citer ni memang xboring lah walaupun ada bahagian dalam citer ni memerlukan kita berfikir secara waras. Untuk anak2 di bawah 18 tahun, bimbingan orang tua adalah perlu. OK, mari kita cerita apa yang best dalam citer ni.

Sinopsis yang best

Kisah bermula apabila Dian (Lisa Surihani) ke istanbul untuk mengejutkan teman lelakinya Azad (Tomok) yang merupakan pelajar jurusan medik. Dian bertekad untuk mengambil kursus pendek di sana disamping merancang pelbagai taktik bagi meyakinkan Azad untuk melamarnya sebelum Dian pulang ke tanah air.

Namun perancangan dan kegembiraan Dian terbantut apabila Azad meminta Dian menyewa rumah sendiri. Dian mencekalkan diri dan meminta bantuan seorang lelaki Turki untuk menyewakan sebuah bilik. Malangnya Dian telah ditipu sehingga memaksanya untuk berkongsi rumah dengan Haris (Beto).

 
Trailer yang best



Barisan pelakon yang best



Dari kiri: Tomok, Lisa Surihani, Beto kusyairi dan Aizat Amdan

OST yang best

Yang menaikkan feel citer adalah lagu-lagu yang digunakan. Lagu2 yang agak biasa kita dengar ditambah dengan lagu baru memang kena dengan jalan cerita. Aku suka, aku suka... 

Ok, here the list:

1. Janice & the supertank - Kau dimindaku
2. Diandra ajunaidi - Angkasa
3.  Liyana Jasmay - Aku tak percaya cinta
4. Yuna - Super Something
5. Aizat - Denganmu
6. Tomok - Aku datang
7. Shila Amzah - Patah Seribu
8. Aizat - Bila Waktu Berhenti
9. Bittersweet - 1234
10. Tomok - Bagaikan bidadari
11. Sugar Love Cookies - Kau dan aku
12. Amir Jahari - Tanpamu


Fesyen yang UMMMPPHH..  
   

















Just a few...


The scene yang best. 
 





 Kesimpulannya cerita ni memang cun. Aku jatuh cinta dengan pemandangannya. Terasa nak pergi sana. Uhui... Mari berangan dengan percuma. Enjoy the view.

That's Ol Folks.

P/s: Sebenarnya post ni aku dah peram lama. Buat research konon. Habuk. huhuhu..

No comments:

Post a Comment