Friday 29 July 2011

Puasa dah nak dekat la wei...

2 more days to go.. nak g mana? bukan pergi mana tapi nak puasa.. Sebulan untuk kita menahan lapar dan dahaga. Aku tak berapa nak ingat aku mula berpuasa pada umur berapa. Tapi yang pasti masa tu aku bersekolah rendah dan ponteng-ponteng puasa. Dan sekarang memang takde alasan nak ponteng puasa.

Apa pengalaman puasa korang?  Apa azam puasa korang tahun ni. Puasa pun ada azam ok..

Aku berazam nak masak sendiri tahun ni.. Erk, kantoi. memang aku tak berapa pandai nak memasak jadi masa ni lah aku nak belajar sikit-sikit. Sila tunjuk ajar sifu2 kat rumah tu. Tiap-tiap tahun beli kat bazaar memang dah tak boleh blah dah tekak ni. 

Sempena dua hari lagi nak puasa ni aku nak ucapkan selamat lah berpuasa ye. Semoga puasa kali ini dapat memberi beribu manfaat dan jangan kosongkan hari-hari korang dengan perkara yang tak berfaedah dan yang penting skali, jagalah kesihatan. Chiow yaw..


Get the messages. Ok, dada...



No comments:

Post a Comment