Tuesday 6 December 2011

Cermin Diri

Kenapa aek orang suka makes comparison
Contoh comparison:
Produk luar negara more quality than Malaysia.
Yup, memang aku dan semua tahu apa saja yang Malaysia kelurkan tak boleh banding dengan luar negara.
Tapi takkan tak boleh bagi support sikit pun.
Lepas tu aku nak cakap ni. Orang2 yang duk compare2 ni ko tu orang Malaysia maka ko pun terpalit jugak sebagai orang yang tak berqualiti.
Satu lagi nak cakap. Selain korang compare2 ni ko pernah tak terpikir nak buat seperti apa mereka buat sekarang tapi aku pasti korang sendiri pun tak terbuat dengan apa yang dorang buat sekarang sebab korang takde ilmu seperti mereka ada. Jadi, sebelum apa yang terkeluar dari mulut korang memakan diri sila cerminkan diri.

Aku bukan nak emo, memang betul semua orang ada pendapat memasing dan ini pendapat aku. Korang boleh bagi pendapat aku ok je kenapa aku nak bagi pendapat korang nak cebik2 plak. Tak adil kan. Tu pun satu juga perangai orang Malaysia ni. "TAK ADIL".

Aku cuma nak ingatkan bahawa suatu hari nanti kita juga akan menjadi pengeluar kepada apa jua perkara dan produk dan waktu itu kita memerlukan sokongan dan apa yang korang duk compare2 tu berlaku kat korang. Hmm.. Ok sekian.

P/s: Pesanan ini bukan dituju kepada sesapa lebih kepada semua orang. Sebab semua orang adalah orang Malaysia macam aku melainkan kalau korang sorang demi sorang nak pindah Timor Leste ke, Afrika ke, Australia ke kan. Tu pun kalau mereka terima kemasukan koranglah kan.. Peace.

No comments:

Post a Comment