Thursday 1 December 2011

Novel Ombak Rindu VS Filem Ombak Rindu

Tetiba rasa macam ribut taufan melanda semasa cerita ni keluar di pawagam. Kat pawagam lain aku tak pasti tapi tadi tengahari masa aku dan kengkawan pergi beli tiket wayang cerita Ombak Rindu ni kat Alamanda memang selling fast sampai malam punya tiket. Tapi nasib baik kitoang berempat sempat dapatkan tiket pukul 6.15 tu walaupun dapat seat yang menyedihkan. Depan screen woi.. mendongak ni ha nak tengok  Aaron Aziz.

  VS        



Yang novel ni aku baru baca sikit tapi takpe nanti aku baca sampai habis. Mula2 baca pun xboring sangat maksudnya aku dah boleh layan. Walaupun skang ni aku ngah layan novel lain. Hah, memang kaki novel dan memang kuat berangan. Wei, tanpa angan2 mimpi tak jadi kenyataan taw. Hehe.. 

Versi filem plak aku baru tengok tadi. First day kat pawagam dah pergi berebut2 beli tiket wayang. Padahal ada je hari lain. Hahaha.. Apa nak komen nyer versi filem ni. Memang lah ada kelainan. Kalau nak ikut 100% dalam novel bek buat drama kan.Tapi tadi aku tak berapa nak menghayati ceritan sebab layan batuk aku yang x baik2 nih. Aku tengok keliling aku dah kesat2 mata dah. Barisan pelakon yang dipilih pun best memang lah lakonan berkesankan tapi yang menjadi tumpuan kami adalah Aaron Aziz sebagai Hariz. Sangat romantik, hensem habis dan perfect. Ah, girl.. korang jangan lah heran. Sampai aku minum nescafe panas pun aku tak perasan yang air tu xde gula. 

Sempatlah aku perhatikan pawagam tadi. Majoriti yang datang tengok semua perempuan kalau ada lelaki pun aku percaya yang dorang ni mesti kena paksa ngan pasangan dorang supaya tengok cerita nih kan. Tapi u guys memang sporting habislah datang tengok cerita nih. Dan aku percaya jugak yang datang ni rata2 peminat novel Ombak Rindu. Cayalah korang. Ramai rupanya pembaca novel, memang patutlah penulis novel skang tak payah kerja lain lagi dah. Penulis sepenuh masa jer pun dah boleh tanggung hidup dorang. Korang bayangkanlah kalau dari pagi sampai ke malam tiket habis dijual. Itu baru kat pawagam Alamanda. Boleh bayangkan tak berapa ramai peminat novel nih. Tapi penulisnya low profile jer.. Ada tak Anugerah untuk penulis novel yer?

Walaupun tak boleh tido teringat Hariz dalam Ombak Rindu tu tapi kena tido gak sebab esok nak kerja.

Dada.


No comments:

Post a Comment