Tuesday 29 November 2011

Hiking at Broga Hill

Hai, baru jer nak updatekan pasal pergi Broga ni yang berlaku 3hari yang lepas. Aku memang suka peram citer lama2. Hahaha..tapi yang sebenarnya malas. Apa guna ada blog tapi malas nak hapdet kan, Hati korang mesti ada terdetik macam tu kan,kan,kan.

Kami dah lama rancang nak pergi Broga Hill. Sehari sebelum pergi kitoang bincang lagi. Aku orang yang paling beriya skali lah sebab aku teringin sangat nak naik puncak Broga nih. Kata orang cantik pemandangan kat atas tu lebih2 lagi kalau time tu matahari tengah nak naik memang bertambah kredit kecantikannya. Sebab tu kami cadang nak bertolak pukul 5 pagilah sebab nak kejarkan matari naik tu. Tapi ni lah yang tragik ceritanya ni. Pukul 5 pagi tu lah aku baru sedar. Apa lagi, dari pagi tu budak2 ni duk bahan aku lah. Dahlah malam sebelum hari bertolak tu aku dah siap post kat facebook yang aku tak sabar2 nak naik Broga. Memang kaw2 budak2 ni bahan aku. Sabar jer la akak. 

Tapi tak lah terlewat sangat kami sampai pun. Sedang2 elok jer. Gerak dalam kul 6 sampai dalam 6.40 macam tu lah. Sempat jugaklah solat subuh kat Petronas. Masa naik Broga tu pun keadaan keliling gelap lagi. Gerak time gelap best sebab tak nampak jalan jadik tak psiko sangat. Alah kalau terang pun ok jer. Bukit jer pun. Penat tu biasalah. Lebih2 lagi sebelum naik tu kami tak buat stetching langsung, nah hambik kau. Hahaha.. 

Keadaan jalan pada mulanya ok jer, Bila dah nak dekat2 sampai puncak tu yang agak susah sikit jalannya. Tapi pada yang tak yakin tu janganlah risau sangat sebab ada tali pada jalan yang agak mencanak tu plus licin. Tapi nasib baik hari tu tak hujan kalau tidak haru jugaklah kena lecak bagai. 

Dah sampai kat puncak tu memang korang tak hengat nak balik dah. Memang korang dah tak hengat dah susah payah korang nak naik puncak tadi tu. Pada yang tak pernah naik dan nak cuba naik aku nasihatkan bawa kamera bersama-sama kerana korang akan rasa rugi yang amat sebab view kat situ memang awesome. Korang tak percaya jap lagi aku nak tunjukkan gambar2 yang kami sempat snap. 

Kami sebenarnya taklah sampai puncak sangat. Tak larat dah budak2 nih. Tapi kalau naik sampai puncak yang satu lagi tu mesti lagi awesome sebab yang kat bawah tu jer pun dah cantik. Eh, hari tu kami jumpa lagi dengan Pendaki Solo. Ingat tak Entry aku yang lepas pasal aku hiking kat Bukit Tabur. Aku ada juga cerita yang kami jumpa beliau kat sana dan kali ni kami jumpa lagi di Broga. Walaupun beliau tak ingat kat kami tapi kemesraan yang beliau tonjolkan buatkan kami tak amik hati pun. Tapi sayang tak bergambar plak ngan beliau. Beliau datang Broga sebab dalam latihan untuk menawan KL Tower plak, maksud aku nak pecah rekod dengan mendaki KL Tower. Aku pun tak pasti lah plak berapa kali beliau nih nak turun naik KL Tower tu. Tunggu jer la  hapdet dari beliau kat mana2 media nanti ya.

Lepas dah puas duk kat atas tu kami pun turun. Nak turun pun tak amik masa banyak pun sebenarnya. Korang boleh jer berlari-lari masa turun tapi kalau tak yakin baik janganlah kan. Korang nanti yang tanggung azab kalau jatuh ke hapa kan. Aku dengan Fiza siap boleh berlumba lagi siapa sampai dulu. Maka berlari2 lah kami ditengah orang ramai. Jumpa macam2 ragam orang. Lagi satu korang jangan risau xder orang lain ker apa kan sebab punyalah ramai orang datang nak naik puncak Broga nih. Korang nak naik bukit ni sorang2 pun xde hal sebenarnya tapi kalau naik ramai2 lagi happerning lah kan. Aku pernah terfikir gak mesti best kalau buat fotoshoot gambar kahwin kat sini. Hehehe...

Turun dari Broga kami tak terus balik rumah, kami menyimpang sekejap ke Sg. Tekala. Tempat dia biasa2 je macam pusat reakreasi yang lain. Pemandangan dia pun tak lah wow sangat, Tapi ok lah. Yang penting toilet dan tempat salin pakaian bersih. Tempat kami duk melepak tu ada lah monyet2 duk berkeliaran tapi nasib baik tak liar sangat macam yang kat  Tasik Dayang Bunting Langkawi main rampas je makanan orang. Monyet kat sini tak berani sangatlah. Kalau ada pun dorang takut2 berani nak amik makanan kitoang. Tapi sempatlah juga sekor monyet tu sambar telur yang tak habis dimakan.

Tapi yang paling annoying nya ada dua pasang couple nih perangai pun serupa monyet kat situ. Semak mata doh korang berkasih sayang depan makcik dan kakak2 kat situ. Kebetulan aku nampak monyet kat atas  pokok tengah bercouple macam monyet2 yang tengah mandi kat bawah ni ha. Saja lah cakap kuat2 kan, ada monyet tengah bercouple kat atas pokok. Lama jugaklah nak tunggu dorang blah. Nak mandi pun tak aman taw kalau masa dihabiskan mengumpat dorang nih. Aduhai...

Dah puas berendam, berjakuzi bagai kitoang pun nak balik lah. Kul 12 lebih kitoang gerak balik. Hmmm...percutian yang indah. Hahaha.. kira percutian jugaklah ni walaupun dekat jer dengan umah kan. Cuti 3 hari kira nih aktiviti untuk hari cutilah kan. Huh, semakin lama semakin pandai plak aku membebel panjang2 kan. Nih belum masuk gambar lagi nih. Kebetulan aku pun dah habis cerita lepas nih layanlah gambar kami berlima nih.

Pemandangan seluruh Semenyih, kot..

Rocks chic.

Sexy back. Ngehhh...!
Lalang pun cun kan kat atas tu...

Kat atas batu jer pun cun...

Lalang, batu dan langit membuat gambar ni bertambah cun. Kredit untuk kami bertempat menyerikan lagi 3 unsur ini. Hehehe..







Last but not least. CUNNNNN...

Ok sekian untuk tatapan semua.

Dada..





No comments:

Post a Comment