Wednesday 23 November 2011

Untitled

Malas nak memikior nk letak tajuk apa ari ni. Hahaha.. Pagi tadi bertungkus lumus mengemas opis. Mentang2 dah dapat sijil 5S ada plak pihak berkenan nak buat lawatan kat kementerian aku nih. Doang kena tahu,masa nak dapat sijil tu memang lah 5S tapi lepas tu bila kerja bertimbun datang ntah kemana perginya 5S tu. Kena sorok kot. Hahaha.. Nak tengok ke workstation aku yang bersepah tu.. Scroll ler ke bawahnyer.

>

>

>

>

>

>

>

>

>

>

>
Tadaaa......


Sangat bersepah. Korang mesti terpikir mcam manalah perempuan ni buat kerja dngan meja yang bersepah yang amat. Bukan tu jer, sebenarnya kat tepi kerusi tu ada mini kedai jajan aku. Hahaha... Terpaksalh esok tutup kedai sekejap. Tu yang bertambah takde masa nak mengemas sibuk bisnes lagi. Mana pergi sifat2 rajin seorang anak dara tu. Kuikuikui.. Bila buat kerja2 pentadbiran ni memang takkan sempat nak mengemas nya la hai..

Tapi oleh kerana esok ada lawatan kena letak jugak lah booster kat kawasan malas dalam diri supaya jadi rajin bergerak mengemas workstation. Bukan tu jer.. Seluruh ruang pejabat ni pun kna pastikan 5S jugak. Sakit.. Dengan fail bersepah2. 

Tadi dah kelam kabut dengan 5S pastu dengan audit yang mintak macam2 pastu nak gerak pergi latihan koir lagi sampai terlupa nak amik gambar lepas dah dikemaskan. Esok jer lah aku tunjuk skill mengemas aku tu. 

Lagi satu aku nak cerita nih. Hari ni jer aku dua kali hangin pasal lelaki. First aku hangin dengan lelaki emo. Tak pasal2 nak melenting padahal orang lain relax je.. Hai....macam tak patut jer  tubuh badan ko tu lelaki tapi perasaan ko serupa Pondey.. Ok yang kedua plak aku makin menyampah plak dengan lelaki yang suka kongkong pompuan nih. tak bagi keluar rumah lah, tak bagi buat itu lah tak bagi buat inilah. Korang ni kan lelaki bakal menyempitkan ruang otak yang ada pada peremuan tahu tak. lepas tu  bila korang dah kahwin senang lah korang nak bodoh2kan dorang kan..  Hangin plak aku. 

Ok, biarkan angin aku tu berlalu seperti bayu meniup. Kahkahkah.. Sebab perasaan lepas ni lebih jelas lagi iaitu geram. Geram sebab Malaysia xdapat jaringkan gol semasa menentang dengan Syria tadi. Penat aku jerit tadi tapi mesti korang tak dengarkan tapi untuk pengetahuan korang pemain2 Harimau Muda, anak jiran aku ni sap menangis dengar suara aku. Kahkahkah..  Tapi takpelah. Lepas ni giatkan lagi berlatih. Ada masa lagi untuk melawan dan melayakkan diri ke Sukan Olimpik nanti. Cuma kuatkan kat bahagian striker. Defender dah ok dah. Dorang dapat dua gol tu pun nasib je. Lau dorang terer mesti dah masuk gol awal2 kan. Kahkahah.. saja nak sedapkan hati aku dan korang. Macamlah korang baca tulisan aku ni kan. Tapi aku anggap jelah korang baca yer.

Wui.. kul 12 dah. Sok nak keja boleh lagi berfoya2 nih. K lah nitez...


No comments:

Post a Comment