Friday 25 November 2011

Hari ni xde aktiviti khusus jadi malas nak letak tajuk. Bolehkan macam tu sesuka hati kau je nak ke tak nak ke  letak tajuk kat sini (aku Cebik bibir sambil rollingkan mata). Baiklah, kita mulakan cerita dari pagi tadi. Mengunjungi kaunselor bukanlah kebiasaan sebenarnya bukanlah menafikan yang diri ini tidak bermasalah memang sangatlah tipunya kalau mahkluk tuhan paling vogue ini tidak bermasalah cuma kita dah biasa cerita pada kawan2 walaupun tahap bahayanya amatlah tinggi tapi watpe nak takutkan kawan2 pun cerita masalah pada kita so pandailah simpan kan. Tapi sesi kaunseling ni dalam kelompok maksudnya bukan aku sorang jer kena panggil jadi sesi ni jadi seronok sebab boleh tukar2 fikiran dan cerita serta pengalaman. Yang baik kita ikut yang kurang baik tu puhh..pergi jauh2.

Selain dari bercerita kitoang ada aktiviti menjawab soalan personaliti dimana kita kena jawab kesemua 100 soalan dengan jujur. Habis menjawab kita kena kira untuk menentukan kita ni warna apa dan aku dalam kategori personaliti berwarna jingga. Aku tak berapa nak ingat lah ciri2 orang jingga ni secara terperinci tapi secara keseluruhannya orang jingga ni bersifat adventerous which is memang betullah..kehkehkeh.

Hari ni juga aku dah siapkan jahitan manik tempahan yang aku terima. Untuk makluman, ini adalah first customer. Kalau kakak2 ni kan bila tahu kita ada special talent yang malap2 ni dia akan bagi semangat kat kita kan. Contohnya macam akak kat opis aku ni. Padahal aku menjahit manik saja suka2 nak cantikkan baju2 aku yang lama2 tu. Tapi dia without thinking wisely memberi kepercayaan kepada aku untuk  menjahanamkan baju dia. Terharu...terharu.. Tapi takde lah tragik sangat sampai jahanam baju orang tu aku kerjakan. Akak tu pun nak corak yang simple je so senang sikitlah aku nak buat tapi sebab malas tu sentiasa mengekori aku macam bayang2 maut (hmm..pompuan ni suka buat cerita macam tragik sangat kan..Iya kan jer la) dua minggu jugaklah baju tu menginap kat rumah aku tanpa aku rasa bersalah. Bila kakak tu cakap nak pakai barulah kau nak kelam kabut kan. Hahaha.. biasalah bila takde pengalaman ada customer tetiba ada orang berminat ngan kerja tangan kita tetiba lagi kita jadi blur kat situ. OMG..aku dah ada customer skarang (perempuan ni memang sangat tragik bek suh dia tukar citer skang). Ok,Ok.. jom tengok hasil kerja tangan aku yang paling simple tapi berminggu nak sapkan. Mesti orang yang dah expert dok pakat gelakkan aku jer nanti.. Hahaha...


Dah dengar dah ada orang berdekah-dekah, guling-guling lagi. Xpe2..

Eh, semalam kan nak tunjuk meja kerja aku yang dah kemas tapi atas sebab2 nak siapkan tempahan diatas aku lupa plak tambahan plak dah penat langsung malas nak buka lappy purple comel aku ni. taknak dah panjang2 cerita lagi tengok jer lah gambar kat bawah ni. 


Eh, ada dua Mak Lampir terselit. Mereka berdua ni mempunyai kisah sedih. Mereka telah pakai bomoh sebab nak jadi cantik then bila dah jadi cantik plaknya bukan simply hidup macam manusia normal yang lain. Hidup dorang penuh dengan syarat dan salah satu syaratnya bila amik gambar tu xboleh penuh. Kena amik dari dada sampai kepala lah. Kalau tak boleh amik gambar muka tak gunalah dorang ni jumpa bomoh bagaikan. Dah cantik mesti nak show off. Sebab tu jadi gini gambarnya. Cuba perhatikan wajah senyum dorang tu, sedihkan..

Kahkah.. Tak boleh tahan nak gelak masa nak buat cerita tipu kat atas. Padahal tujuan asal nak cerita pasal meja kerja aku yang dah berkemas tu tapi pasal dorang lah aku dah melencong jauh ni. Penat taw nak patah balik. HaaaAaa(menegeluh)...

Alamak kantoi ada novel kat atas meja. Sila abaikan bagi menjamin kesejahteraan hidup anda di hari muka ya. Nampak tak perbezaan meja sekarang dan sebelum ni. Gara2 5S. Tapi bagus jugak kalau tak bila ntah aku ada masa nak kemas. Ha, tak nampak. Ye ke.. Sama je ae.. Eh, ada lah lainnya. Cuba perhati betul2. Berbezaaa... Hahaha.. Oklah paper pun aku dah kemas.. Taknak dengar lagi sapa yang cakap tak nampak tu..

Eh,eh.. esok kitoang nak pi Bukit Broga taw pastu nak pi mandi manda. Tunggu Entry pasalnya esok kalau rajin ya kalau tak esok lusa lah ya,, Hehehe... 

Dada.

No comments:

Post a Comment