Monday 7 November 2011

Sehari sebelum Raya Korban


Hari ni nak citer pasal sehari sebelum Hari Raya Korban. Kami nak balik kampung kat Pontian Johor. Oleh kerana semalam penat drive dari Kluang ke pontian sebab penat balik dari Putrajaya ke kluang pun tak hilang jadi malas nak hapdet semalam. Tapi takpe. citer tak basi lagi. Banyak gambar2 menarik nih. Rugi lau tak baca sampai habis. Hahaha.. macam ada orang nak baca jer apa aku nak tulis nih.

First sekali sebelum balik Pontian aku ngan family aku pergi bandar jap, bapak aku nak pergi farmasi. Tapi tujuan utama aku nak pergi bandar adalah nak cari DVD drama baru Korea. Ni yang best nak citer. Bukan nak cite sangat drama apa yang aku beli tapi penjual DVD tu yang aku nak citer ni. Hahaha.. Dia xde buat pangai buruk pape pun. Penjual ni sweet je. Memula aku nak cari DVD citer Protect The Boss dan Scent of Woman dan filem Sector 7, tapi kerana kagum dengan penjual DVD ni aku beli lagi satu citer yang xde dalam senarai. Aku pun tak tahu tajuknya apa sebab dalam Bahasa Cina. Sebenarnya dia ada rekomen beberapa citer lagi tapi aku tak naklah tamak sangat beli banyak2. Kang tak tertengok plak aku. Aku boleh beli lagi nanti. Yang aku kagum sangat tu ngan mamat cina nih, dia boleh ingat sumer jalan  cerita. Memanglah dia boleh baca sinopsis jer. Tapi.... yelah aku mengaku aku cuma nak cakap mamat tu sweet jer.

Pukul 2 lebih bertolak balik kampung. Sampai Pontian kebetulan Mbah aku nak makan satay kitoang pun singgah satu tempat ni. Aku tak pasti nama dia apa tapi lokasi dia berdekatan dengan terminal bas. Warung2 kat situ berdekatan dengan pantai. Walaupun terik tapi macam tak peduli lak sebab cantik bila amik gambar.

Jom usha gambar plak.













Petang tu tengok sepupu sepapat mengait Petai berjuntai-juntai. Makan Udang sambal petai pun sodap nih.


Nih lah pokok petai tuh.


Huh, akhirnya settle entry ni selepas beberapa hari. Line hampeh lately. Macam nak telan jer broadband ni hidup2.Wait for next post.

Tata.. Huaaagghh, ngantuk!

No comments:

Post a Comment