Saturday 19 November 2011

Lepaking di hari sabtu

Hari ni punya aktiviti light2 je. Pergi jumpa adik jap amik kerepek dagangan dari Johor. Kebetulan dia nak datang sini sebab ada perlawanan futsal 1Malaysia. Alang dah kuar ni pergi cari manik sekejap kat Bangi sebab ada tempahan percubaan. Kahkahkah... ada juga yer tempahan percubaan. Kenapa tempahan percubaan? Sebab kakak tu mintak aku buatkan manik yang simple jer lagipun tu customer first mesti nak tengok kebolehan dulu kan sebelum tempah baju yang lain dengan tempahan manik yang lebih advance. Kahkahkah.. aku pun menjahit manik untuk suka2 je tapi dah kakak tu mintak tolong kita pun tolong lah kan. Rezeki jangan ditolak.

Petang tadi sambil menjahit manik aku tengok perlawanan bola sepak antara Malaysia dan Myanmar. Perghh...aku tengok pun berdebar2 apatah lagi orang yang main. Punyalah payah nak goal. Ingat Myanmar senang jer nak lawan tapi susah gak rupanya. Tapi aku tengok tadi kedua2 pasukan banyak peluanglah nak jaringkan goal. XSenang duduk aku dibuatnya kalah jurulatih dia si Kim Swee tu, sampai berhenti menjahit sebab nak tumpukan perhatian. Cehcehceh...Kesian pakcik Kim Swee tu terpaksa duduk jauh2. Terpaksa guna merpati..eh, bukan2 perantara yang aku tengok turun naik tak berhenti2.

Setelah beberapa lama akhirnya pada separuh masa yang kedua dan pada minit yang ntah keberapa aku pun tak ingat tapi dah hujung2 perlawanan jugaklah Malaysia menjaringkan satu gol. Terus terbangun aku dari tempat duduk sebab suka sangat nih. Lepas tu mulalah pemain2 Myanmar mula main ganas. Walaupun dah diberi masa tambahan tapi bukan rezeki dorang nak dapat gol jugak maka akhirnya perlawanan itu telah dimenangi oleh pasukan Malaysia. Tahniahlah dapat pergi final. 

Aku ni baru main futsal hari tu terus mencintai bola sepak plak. Kahkahkah. Tapi tu pun kalau Malaysia yang main. Kalau pasukan luar tak berapa nak layan. Tak bley nak usha buat laki. Kahkahkah.. Adios

2 comments:

  1. ewah2...dah stat jait manik...best kn?rase mcm mse tu bermakna sangat2 bila ms yg terluang ada aktiviti2 mcm tu...slain ble mncri rezki, kt jga ble mahirkn dr...kn kn kn? ;)

    ReplyDelete
  2. yup, Adalah jahit sikit2.. takut kan nak terima tempahan orang nih. amik masa jugaklah nak betul2 ada mood. bila nmpk xcantik jer trus down sikit.

    ReplyDelete