Saturday 3 December 2011

Tarian cuti-cuti 1 Malaysia


Hari ni pagi2 subuh lagi dah bangun sebab nak pergi Tarian cuti-cuti 1 Malaysia ni walaupun aku  bangun lambat lagi. Tetiba alarm tak berbunyi. Hampeh jam ni. Tak bagi kerjasama langsung.

Takpe2 sebab nak memeriahkan lagi Dataran Merdeka aku suruh jugak dorang tunggu aku. Dah dua tahun join takkan tahun ketiga ni nak skip plakkan. Tahun ni 16,000 orang telah membanjiri Dataran Merdeka berbanding tahun lepas. Event ni dikendalikan Kementerian Pelancongan Malaysia. Dah macam acara wajib setiap hujung tahun minggu pertama bulan 12. Seronok bila jumpa ramai orang ni.

Acara ni telah dirasmikan isteri PM, Datin Sri Rosmah Mansor untuk tahun yang ketiga berturut-turut. 


Tengoklah betapa semangatnya masing2 nak mula menari.




Makcik-makcik, pakcik-pakcik, adik kakak semua ada.

Tarian ni bukanlah tarian secara profesional ya. Kalau tak pandai menari pun boleh join. Tarian ni berbentuk senaman je sebenarnya. Jadi sesuai untuk aku yang nak turutkan berat badan katanya. Hehe..



Selepas tarian kami dihiburkan dengan beberapa artis undangan yang bertemakan satu Malaysia. Artis melayu, cina dan india. Memang terhibur sebab semua penonton pun sporting habis menari sama2 dengan astis jemputan kat atas pentas.

Aurora

Kumpulan pancaragam yang aku pun lupa nama apa.

Sri Dewi

Artis Cina ni..? Hehe.. Pun xingat nama dia.

Came-whoring time

Aku dan Lya.

Kak Elly dan Tina.

Ha.... Dah habis pun. Xsampai tengahari plak kali ni. Ringkas je plak kali ni punya event. Cabutan bertuah? memang belum ada tuah lagi. It's okay maybe next time.

Kalau ada lagi tahun insyaallah nak join lagi. Jom kita buat aktiviti sihat.





No comments:

Post a Comment