Monday 9 January 2012

Bukan salah aku

Lately aku memang suka blogwalking instead of nonton DVD Korea (Selalu tertidur semasa pertengahan cerita) dan membaca novel (xreti nak pilih novel yang best dah)  seperti kebiasaan bagi memenuhi masa lapang. Aku rasa banyak yang aku boleh tahu dari pengalaman orang lain kan. Korang kena setuju itu.

Aku terbaca satu entry ni dari Profaniti karut yang cerita pasal perkahwin. Sememangnya kami mempunyai pandangan yang sama. Lebih2 lagi dia mempunyai kisah family yang xberapa best (Aku sangat bersyukur sekarang kerana family masih bersatu. Amik iktibar je dari citer ni). Aku pernah cerita sebelum ni pasal bapa aku yang suka sangat terpengaruh ngan media dan perangai tu telah meresap ke dalam diri aku. Banyak sangat aku dengar citer pasal rumahtangga yang berantakan ni sehingga mempengaruhi aku berfikir negatif tehadap perkahwinan.

Aku suka ayat dia yang satu ni sebab 100% sama dengan apa yang aku fikir.
"Macam aku cakap, hey kita tak boleh tengok masa depan. Expect the worse, to keep us safe. Yang penting, belajar berdikari. Jangan lepaskan pekerjaan, sumber pendapatan, itu paling penting. Sebab experience aku, yes duit ialah segala-galanya.

In case kau kena tinggal laki dengan 7 orang anak, well, masa tu takde siapa boleh tolong kau, melainkan diri kau sendiri. Sembahyang kat Tuhan pun bukan boleh buat hujan duit."

So, i'll do it what i'll do it. Don't question it.




No comments:

Post a Comment