Friday 13 January 2012

Ko suka sweet tak?

Entry ini tiada kena mengena dengan gula-gula. Jangan tertipu. 

Korang (lebih-lebih lagi perempun) mesti nak  majlis bersejarah korang sweet dan diingati sedara-mara dan rakan-taulan kan. Tapi untuk entry ni aku bercakap more majlis bertunanglah ye. Sebab sekarang ni aku tengok ramai benor yang suka perabis kat majlis kecik ni. Tak perlu nak buat gilang-gemilang sangat sap pelamin bagai sedangkan ada lagi alternatif lain yang lebih save poket korang dan yang penting sweet.  Gunakanlah kreativiti memasing kan.

Korang pernah dengar photobooth? Ok, ada yang pernah ada yang tak pernah kan. Korang boleh bina photobooth ni sesimple yang mungkin dan bersama2 aksesori yang kiut-miut berdasarkan bajet memasing lah kan. Dengan photobooth ni korang boleh bergambar dengan macam-macam gaya instead bergambar kat atas pelamin yang cuma berdiri tegak dan peace. Aku akan tunjukkan beberapa contoh gambar kat sini atau pun korang boleh google sendiri untuk lebih puashati bagi menjana idea dan kreativiti (ceh mentang-mentang kerja kat MOSTI).

Memula photobooth yang simple ini. Just hang the vantage kain at the pokok and just that. 

See, just like that.

Ataupun korang boleh build your own booth macam ni.

Simple kan.

Maria Eleena semasa majlis pertunangannya.


Kan dah cakap tadi simple je.

And the aksesori.

Comel kan aksesori.

Semua orang boleh bergambar kat photobooth tu malah sedara-mara, rakan taulan, sahabat andai juga boleh bagi ucapan sambil bergambar. Contohnya:-


Sekarang semua orang pun take part dalam majlis korang.

Macam mana. Lebih berbaloi kan. Malah benda ni buat sendiri pomboley tak payah nak hire wedding planner ke kan. Lebih puashati.

That's 'ol folks.




No comments:

Post a Comment