Monday 23 January 2012

PASTI
Pasti
Sangat pasti
Aku bersediakah
Sangat tak bersedia
Tapi kenapa aku masih macam ni
Kenapa tak nak berubah lagi

Bukan tak berubah
Aku sedang menjalani perubahan lah ni
sedikit-sedikit
Aku perlu bimbingan juga
Aku perlukan seseorang yang kuat
Yang mampu aku sandarkan
kepercayaan, bimbangku juga khilafku

Baru-baru ni aku ada dengar berita gembira
Baru-baru ni juga aku ada dengar berita sedih

Sudah pasti aku suka dengar berita gembira
tapi aku tak boleh lari dari mendengar berita sedih
kerana ia adalah pasti
Ya, PASTI 

Pasti itu lah yang aku paling takut
Takut terjadi pada diri sendiri
Takut tak dapat menerima kenyataan
takut tak bersedia
Ya Allah, tuntunlah hatiku
Bawaku ke jalanmu
Kuatkan hatiku menerima ajaranmu
Semoga aku berada disisi terbaik mu

Alfatihah kepada saudara seislam ku yang baru saja meninggalkan dunia ini.

No comments:

Post a Comment